Autobedrijf Eussen

Forester

  • vanaf

    € 38.795

     

  • vanaf

    6,1 l/100km

    Gecombineerd

TECHNOLOGIE

De Forester is ontworpen om richels, rotsen, bomen en andere obstakels te weerstaan zonder dat de auto beschadigd raakt of vast komt te zitten. Hoe groter het obstakel, hoe groter de aan- en afrijhoek moeten zijn om schade aan de voor- en achterbumper te voorkomen. De bodemvrijheid van de Forester zorgt voor maximale overrijhoeken waardoor de kans afneemt dat de auto op de bodemplaat blijft hangen.

 
  • X-Mode en Hill Descent Control*

    “X” staat voor extra daadkracht voor elke bestuurder en op vrijwel elke ondergrond. Met een druk op de knop neemt de X-Mode de controle over motor, transmissie, AWD, remmen en andere systemen deels over, zodat u veilig en vol vertrouwen over slechte wegen en een gladde ondergrond wordt gedirigeerd. Bij uitdagende afdalingen geeft de Hill Descent Control vertrouwen. Het systeem zorgt voor een constant, afgeregeld momentum, zodat de bestuurder zich meer kan richten op het sturen en minder op het remmen.

  • Subaru Forester CVT
 
  • Symmetrical All-Wheel Drive

    Controle leidt tot zelfvertrouwen en stabiliteit zorgt voor een wendbaarheid waarmee de Forester zich onderscheidt van de massa. De modellen van Subaru geven de bestuurder buitengewoon veel vertrouwen, dankzij het inherent stabiele ontwerp van de Symmetrical All-Wheel Drive, gekoppeld aan de uniek gebalanceerde SUBARU boxermotor. Dit systeem zorgt met een permanente aandrijving op alle vier wielen voor een betere controle, op elk wegdek en onder alle omstandigheden. Het systeem kenmerkt zich door een optimale side-to-side-balans en precieze handling, omdat alle belangrijke componenten in de lengterichting in lijn geplaatst zijn. Het lage zwaartepunt zorgt voor een bijzonder dynamisch en responsief rijgedrag. De unieke voordelen van Symmetrical AWD maken een buitengewoon communicatieve handling mogelijk en zorgen ervoor dat u gevaarlijke situaties gemakkelijker kunt ontwijken. 

  • Subaru Forester X-mode en hill descent control
 
  • SUBARU BOXER motor

    Weinig SUV’s benaderen het vertrouwenwekkende gevoel en de wendbaarheid van de Forester. Dit rijgedrag is met name te danken aan de SUBARU boxermotor. Door de horizontale configuratie staan de zuigers 180 graden uit elkaar, een bouwwijze die lager en vlakker is dan bij andere

    motoren het geval is. Hierdoor heeft de motor en dus de auto als geheel een lager zwaartepunt en is hij beter in balans. Ook resulteert de tegengestelde beweging van de zuigers in minder trillingen.

  • Subaru Forester SI-drive
 
  • Lineartronic + Active Torque Split AWD

    Voor een ogenblikkelijke, naadloze reactie op veranderende omstandigheden maakt de Lineartronic CVT (Continu Variabele Transmissie) gebruik van een ketting in plaats van een riem. Hiermee is een groter scala van overbrengingsverhoudingen mogelijk voor betere prestaties, een gunstiger brandstofverbruik en een snellere gasrespons. Deze CVT is in lengterichting gekoppeld aan een Active Torque Split AWD-systeem dat reageert op veranderingen in tractie, de transmissie en de input van de bestuurder door continu de koppelverdeling tussen de voor- en achteras aan te passen.  

  • Subaru Forester Symmetrical all-wheel drive
 
  • Lange levensduur boxermotor

    Door het vlakke ontwerp beschikt de motor over een inherente stijfheid en zelfbalancerend effect, waardoor minder trillingen worden geproduceerd dan bij V- of lijnmotoren in dezelfde klasse het geval is. Dit resulteert in een langere levensduur en betrouwbare prestaties. 

  • Subaru Forester boxermotor
 
  • Extra stabiliteit boxermotor

    Omdat het motorblok een vlakkere bouw heeft en lager in het chassis zit gemonteerd, is de auto stabieler en beter opgewassen tegen zijwaartse beweging dan andere ontwerpen.

  • Subaru Forester Elektrische achterklep